lunes, 6 de abril de 2020

ACTIVIDADES DE VALORES ÉTICOS (ESO)

En esta situación extraordinaria de Alerta Sanitaria, los profesores se han visto obligados a impartir educación a distancia; para muchos, esto ya es una modalidad conocida, pero no para todos.
Por ello, desde aquí quiero compartir actividades para trabajar contenidos de materias como Valores Éticos en la ESO y Filosofía en BAC.
Este tipo de materias deben contribuir a que el alumnado tome conciencia del mundo en el que vive, reflexione sobre él y actúe en consecuencia; por ello, muchas de las actividades propuestas ponen en relación la materia con la situación que vivimos actualmente.

VALORES ÉTICOS 1º ESO – 2º ESO

1º ESO
B3.6. Valores. O seu papel na vida individual e colectiva.
B3.7. Clases de valores.
B3.8. Xerarquías de valores.
B3.4. Xustificar e apreciar o papel dos valores na vida persoal e social, resaltando as súas características, a súa clasificación e a súa xerarquía, coa finalidade de comprender a súa natureza e a súa importancia.
B3.9. Carácter distintivo dos valores éticos.
B3.5. Resaltar a importancia dos valores éticos, as súas especificacións e a súa influencia na vida persoal e social do ser humano, destacando a necesidade de ser recoñecidos e respectados por todos.

B3.10. Valores e normas éticas, e os seus efectos beneficiosos para a persoa e para a comunidade.
B3.6. Tomar conciencia da importancia dos valores e das normas éticas, como guía da conduta individual e social, asumindo a responsabilidade de difundilos e promovelos polos beneficios que proporcionan á persoa e á comunidade.
2º ESO
B3.6. Características distintivas dos valores éticos.
B3.7. Valores éticos e dignidade humana.
B3.4. Resaltar a importancia dos valores éticos, as súas especificacións e a súa influencia na vida persoal e social do ser humano, destacando a necesidade de ser recoñecidos e respectados por todos.

Responde a las cuestiones siguientes:
1. ¿Qué valores indica que son esenciales en esta situación de crisis actual? ¿Qué tipo de valores son?
2. Define con ayuda del diccionario los conceptos siguientes: responsabilidad, corresponsabilidad, empatía, solidaridad y compromiso.
3. Reflexiona sobre si estos conceptos son importantes en la situación de Alerta sanitaria que vivimos. Razona la respuesta (mínimo 10 líneas).

VALORES ÉTICOS 3º ESO
B5.1. Relación entre ética e dereito.
B5.2. Relación entre legalidade e lexitimidade.
B5.1. Sinalar a vinculación entre a ética, o dereito e a xustiza, a través do coñecemento das súas semellanzas, diferenzas e relacións, e analizar o significado dos termos de legalidade e lexitimidade.


Reflexiona y responde, justificando la respuesta:

1. ¿Qué valores destaca como medidas morales contra el virus? ¿Qué tipo de valores son?
2. Define con ayuda del diccionario los conceptos siguientes: responsabilidad, solidaridad.
3. Las medidas morales van acompañadas de medidas legales, jurídicas, impuestas por el gobierno. Busca información al respecto y concreta 5 medidas implementadas por nuestro gobierno en nuestro país. Reflexiona sobre lo que dichas medidas pretenden garantizar o proteger.
4. Las medidas adoptadas implican recortes serios de nuestras libertades, ¿crees que están justificados estos recortes?


VALORES ÉTICOS 4º ESO

B3.1. Importancia e valor da reflexión ética como defensa dos DDHH.
B3.2. Novos campos da ética aplicada: profesional, bioética, ambiente, economía, empresa, ciencia e tecnoloxía, etc.
B3.1. Recoñecer que a necesidade dunha regulación ética é fundamental no mundo actual de grandes e rápidos cambios, debido á magnitude dos perigos aos que se enfronta o ser humano, polo que resulta necesaria a súa actualización e a ampliación aos novos campos de acción da persoa, co fin de garantir o cumprimento dos dereitos humanos.


Reflexiona y responde:

1. Explica qué son los siguientes conceptos: Bioética, Comité de Ética, Código deontológico profesional.
2. ¿Qué relación guarda la ética con la investigación sobre el coronavirus?
3. ¿En qué consisten los 4 principios básicos de la bioética que menciona?
4. Resume los dos ejemplos en los que el autor cree que nos estamos olvidando de la ética. ¿Qué opinas al respecto? 


No hay comentarios:

Publicar un comentario