En esta situación
extraordinaria de Alerta Sanitaria, los profesores se han visto obligados a
impartir educación a distancia; para muchos, esto ya es una modalidad conocida,
pero no para todos.
Por ello, desde aquí
quiero compartir actividades para trabajar contenidos de materias como Valores
Éticos en la ESO y Filosofía en BAC.
Este tipo de materias deben
contribuir a que el alumnado tome conciencia del mundo en el que vive,
reflexione sobre él y actúe en consecuencia; por ello, muchas de las
actividades propuestas ponen en relación la materia con la situación que
vivimos actualmente.
VALORES
ÉTICOS 1º ESO – 2º ESO
1º ESO
B3.6. Valores. O seu
  papel na vida individual e colectiva. 
B3.7. Clases de valores. 
B3.8. Xerarquías de
  valores. 
 | 
  
B3.4. Xustificar e
  apreciar o papel dos valores na vida persoal e social, resaltando as súas
  características, a súa clasificación e a súa xerarquía, coa finalidade de
  comprender a súa natureza e a súa importancia. 
 | 
  
  |
B3.9. Carácter distintivo
  dos valores éticos. 
 | 
  
B3.5. Resaltar a
  importancia dos valores éticos, as súas especificacións e a súa influencia na
  vida persoal e social do ser humano, destacando a necesidade de ser recoñecidos
  e respectados por todos. 
 | 
  
  |
B3.10. Valores e normas
  éticas, e os seus efectos beneficiosos para a persoa e para a comunidade. 
 | 
  
B3.6. Tomar conciencia da
  importancia dos valores e das normas éticas, como guía da conduta individual
  e social, asumindo a responsabilidade de difundilos e promovelos polos beneficios
  que proporcionan á persoa e á comunidade. 
 | 
  
  |
2º ESO
B3.6. Características
  distintivas dos valores éticos. 
B3.7. Valores éticos e
  dignidade humana. 
 | 
  
B3.4. Resaltar a importancia dos valores éticos, as súas
  especificacións e a súa influencia na vida persoal e social do ser humano,
  destacando a necesidade de ser recoñecidos e respectados por todos. 
 | 
  
  |
Lee el artículo de UNICEF
en: https://www.unicef.es/blog/coronavirus-eres-una-persona-extraordinaria
Responde a las cuestiones siguientes:
1. ¿Qué valores indica que son
esenciales en esta situación de crisis actual? ¿Qué tipo de valores son?
2. Define con ayuda del
diccionario los conceptos siguientes: responsabilidad, corresponsabilidad,
empatía, solidaridad y compromiso.
3. Reflexiona sobre si estos
conceptos son importantes en la situación de Alerta sanitaria que vivimos. Razona
la respuesta (mínimo 10 líneas).
VALORES ÉTICOS 3º
ESO
B5.1. Relación entre ética
  e dereito. 
B5.2. Relación entre
  legalidade e lexitimidade. 
 | 
  
B5.1. Sinalar a
  vinculación entre a ética, o dereito e a xustiza, a través do coñecemento das
  súas semellanzas, diferenzas e relacións, e analizar o significado dos termos
  de legalidade e lexitimidade. 
 | 
 
Lee el artículo: https://www.20minutos.es/opinion/maria-andres-solidaridad-mejor-vacuna-20200315-4188023/  
Reflexiona y
responde, justificando la respuesta:
1. ¿Qué
valores destaca como medidas morales contra el virus? ¿Qué tipo de valores son?
2. Define
con ayuda del diccionario los conceptos siguientes: responsabilidad, solidaridad.
3. Las
medidas morales van acompañadas de medidas legales, jurídicas, impuestas por el
gobierno. Busca información al respecto y concreta 5 medidas implementadas por
nuestro gobierno en nuestro país. Reflexiona sobre lo que dichas medidas pretenden
garantizar o proteger.
4. Las
medidas adoptadas implican recortes serios de nuestras libertades, ¿crees que están
justificados estos recortes?
VALORES
ÉTICOS 4º ESO
B3.1. Importancia e valor
  da reflexión ética como defensa dos DDHH. 
B3.2. Novos campos da ética
  aplicada: profesional, bioética, ambiente, economía, empresa, ciencia e tecnoloxía,
  etc. 
 | 
  
B3.1. Recoñecer que a
  necesidade dunha regulación ética é fundamental no mundo actual de grandes e
  rápidos cambios, debido á magnitude dos perigos aos que se enfronta o ser
  humano, polo que resulta necesaria a súa actualización e a ampliación aos
  novos campos de acción da persoa, co fin de garantir o cumprimento dos dereitos
  humanos. 
 | 
  
  |
Lee el siguiente
posthttps://montoliu.naukas.com/2020/03/23/pandemia-por-el-coronavirus-no-nos-olvidemos-de-la-etica/
Reflexiona y
responde:
1. Explica
qué son los siguientes conceptos: Bioética, Comité de Ética, Código
deontológico profesional.
2. ¿Qué
relación guarda la ética con la investigación sobre el coronavirus?
3. ¿En
qué consisten los 4 principios básicos de la bioética que menciona?
4. Resume
los dos ejemplos en los que el autor cree que nos estamos olvidando de la
ética. ¿Qué opinas al respecto? 
No hay comentarios:
Publicar un comentario